Το Search Engine Optimization (SEO) καλύπτεται από ένα πέπλο μυστηρίου.
Για πολύ καιρό υπήρχαν μόνο λίγοι που γνώριζαν για το συγκεκριμένο θέμα. Και ακόμη λιγότεροι που άντεχαν οικονομικά να το υποστηρίξουν.
Στη συνέχεια, ήρθε η Google και με την εισαγωγή αλγοριθμικών αλλαγών, ενίσχυσε το μυστήριο γύρω από το SEO.
Ακόμα και σήμερα, εάν ρωτήσετε έναν σύμβουλο SEO, τι διεργασίες πρέπει να πραγματοποιηθούν για να γίνει επιτυχημένο SEO, δεν θα πάρετε συνοπτικές απαντήσεις. Αντ’ αυτού, είναι πολύ πιθανό να πάρετε την απάντηση «Δεν υπάρχουν εγγυημένες πρακτικές στο SEO».
Ωστόσο, η απάντηση αυτή δεν είναι σωστή.
Ορισμένα πράγματα είναι εγγυημένα όσον αφορά στο SEO.
Σήμερα, θα εξετάσουμε τρεις τέτοιους παράγοντες για τους οποίους οι επιχειρήσεις έχουν πάντα αμφιβολίες όταν μιλάνε με συμβούλους SEO.
Περιεχόμενα
Παίζει ρόλο η ταχύτητα της σελίδας για το SEO;
Η απάντηση είναι ναι. Η Google επισημαίνει συχνά πως η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάταξή της. Επιπλέον, παρέχει στους διαχειριστές ένα εργαλείο, που ονομάζεται Page Speed Insights. Με αυτό μπορούν να αναλύουν τον χρόνο φόρτωσης των ιστοσελίδων που διαχειρίζονται μέσα, μάλιστα, από πολλαπλές συσκευές.
Ο ιδανικός χρόνο φόρτωσης μίας ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου (E – Commerce), δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από ένα δευτερόλεπτο.
Εάν η ιστοσελίδα σας αργεί να φορτώσει, ακόμα και αφού εκτελέσετε όλες τις συνιστάμενες αλλαγές που προτείνουν πλατφόρμες όπως το Pingdom, το GT Metrix και το Page Speed Insights, ίσως είναι καιρός να σκεφτείτε να αναζητήσετε έναν νέο πάροχο για την φιλοξενία της ιστοσελίδας σας (Web Hosting).
Εμείς συνιστούμε ανεπιφύλακτα η φιλοξενία να γίνετε σε σκληρούς δίσκους SSD. Ειδικά για CMS ανοιχτού κώδικα βασισμένα στην PHP, όπως το WordPress, το Joomla και το Drupal.
Ακόμα καλύτερα, αναζητήστε κάποιον πάροχο που να χρησιμοποιεί διακομιστές με τεχνολογία LiteSpeed και Plesk. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει πολύ μεγαλύτερες ταχύτατες, σε σύγκριση από τους κοινούς Apache servers με Cpanel η Nginx.
Πόσο επηρεάζει η τοποθεσία του κέντρου φιλοξενίας στην κατάταξη μιας ιστοσελίδας;
Εδώ πρόκειται για ένα πολυσυζητημένο θέμα μεταξύ των αυτοαποκαλούμενων γκουρού του SEO, που είναι διχασμένοι ανάμεσα σε δύο απόψεις.
Η μία πλευρά ισχυρίζεται πως η τοποθεσία δεν παίζει ρόλο στην κατάταξη, ενώ υπάρχει η άλλη πλευρά που ισχυρίζεται πως παίζει καθοριστικό ρόλο.
Για εμάς, έχει αποδειχθεί ευκολότερο να rankαρουμε τις ιστοσελίδες οι οποίες φιλοξενούνται σε χώρα ίδια με το top level domain τους.
Για παράδειγμα, εάν διαθέτετε ένα όνομα χώρου που τελειώνει σε .in, και ο στόχος σας είναι η τοπική επισκεψιμότητα, τότε θα πρέπει να φιλοξενήσετε την ιστοσελίδα σας σε πάροχο στην Ινδία. Αυτό θα βελτιώσει τους χρόνους φόρτωσης των σελίδων και θα δώσει στην Google την πληροφορία πως στοχεύετε σε χρήστες από την Ινδία.
Άλλωστε η ιστοσελίδα σας θα έχει ινδική IP.
Παρομοίως, φιλοξενήστε ιστοσελίδες με όνομα χώρου που τελειώνει σε .gr στην Ελλάδα ή σε .jp στην Ιαπωνία.
Επηρεάζει το downtime την κατάταξη;
Ένα παράπονο, κυρίως ανάμεσα σε όσους χρησιμοποιούν φτηνές shared web hosting λύσεις, είναι οι μη προγραμματισμένες διακοπές λειτουργίας της ιστοσελίδας τους.
Να το θεωρείτε δεδομένο πως το downtime προκαλεί ενόχληση στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.
Επιπλέον το downtime δημιουργεί πρόβλημα και στις «αράχνες» της Google, καθώς και στα άλλα web crawlers που χρησιμοποιούν οι εταιρίες. Αυτά επισκέπτονται την σελίδα σας πολλές φορές μέσα στην ημέρα.
Το γεγονός έχει ως αποτέλεσμα η κατάταξη της σελίδας να επηρεάζεται αρνητικά.
Ο Matt Cutts ανέφερε κάποτε, ότι το downtime περισσότερο από 15 λεπτά την ημέρα, θα προκαλέσουν πτώση της ιστοσελίδας σας στην κατάταξης της Google.
Συνοψίζοντας
Το που θα φιλοξενηθεί η ιστοσελίδα σας μπορεί να μην είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων σας όταν δημιουργείτε μία online επιχείρηση. Μία λανθασμένη επιλογή, όμως, θα επηρεάσει την επιχείρησή σας περισσότερο από όσο νομίζετε.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε για τις υπηρεσίες hosting που παρέχουμε.
Εγγραφή στο Newsletter
Εάν θέλετε να λαμβάνετε όλα τα πρόσφατα άρθρα, με συμβουλές και οδηγούς για το χώρο του digital marketing, συμπληρώστε το email σας στην παρακάτω φόρμα.