Οδηγός αγοράς SEO για την επιχείρησή σας

Σε αυτό το άρθρο:

Θα μάθετε να διαχωρίζετε την ήρα από το στάρι στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών Search Engine Optimization.

Η προώθηση ιστοσελίδων είναι για αρκετούς επιχειρηματίες ένας άγνωστος κόσμος, μία υπηρεσία που στη δική τους οπτική, δεν έχει άμεσα αποτελέσματα.

Στην QUESTIT, έχοντας αποκτήσει εμπειρία αρκετών ετών στο χώρο της προώθησης ιστοσελίδων και παροχής υπηρεσιών SEO, επιθυμούμε να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με ένα άρθρο που θα προσφέρει όλες τις απαντήσεις στην ερώτηση «πώς να αγοράσω SEO για την επιχείρησή μου».

Αφορμή για αυτή μας την απόφαση προσέφεραν αρκετά περιστατικά που εξιστορούν πελάτες μας και αφορούν χαμηλής ποιότητας καμπάνιες και κακή εξυπηρέτηση πελατών από «επαγγελματίες» του χώρου, με τους οποίους είχαν την ατυχία να συνεργαστούν στο παρελθόν.

Στο μακροσκελές κείμενο που ακολουθεί θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις πιο κοινές ερωτήσεις σχετικά με την αγορά υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδων.

Ταυτοχρόνως, θα σας εφοδιάσουμε με μία λίστα αποτελούμενη από τις πιο σημαντικές κατά τη γνώμη μας ερωτήσεις, που θα πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, κατά το στάδιο εύρεσης συνεργατών για υπηρεσίες SEO.

Προτού ξεκινήσουμε, επιτρέψτε μας να συστηθούμε…

Είμαστε ένα digital agency με έδρα την Αθήνα που δραστηριοποιείται στο χώρο της παροχής υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδων από το 2014, με ειδίκευση στο SEO ειδησεογραφικών ιστοσελίδων.

Το πελατολόγιό μας αποτελείται από μεγάλες ελληνικές εταιρίες, πολυεθνικές, ειδησεογραφικούς ιστότοπους, πρακτορεία ειδήσεων και επιχειρήσεις με μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων.

Δραστηριοποιούμενοι στο χώρο της παροχής υπηρεσιών SEO, αποκτήσαμε ενδελεχή γνώση των αναγκών ενός επιχειρηματία, προσφέροντάς του υπηρεσίες κορυφαίας ποιότητας, με κύριο γνώμονα την διατήρηση της «καθαρότητας» της εμπορικής τους ταυτότητας / brand.

Όπως και στη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρηματικών κλάδων, έτσι και σ αυτόν του διαδικτυακού μάρκετινγκ υπάρχουν δυστυχώς πολλοί «επαγγελματίες» που μας «βγάζουν από τα ρούχα μας» με τις πρακτικές που ακολουθούν.

Από την τηλεφωνική τους επικοινωνία, την προσοχή που δίνουν στον πελάτη και την ποιότητα των υπηρεσιών τους, έως την υιοθέτηση ανήθικων ή παράνομων τεχνικών σε καθόλα νόμιμες επιχειρήσεις.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν και ορισμένες επιχειρήσεις «διαμάντια», που ικανοποιούν απόλυτα τους πελάτες τους με τις καμπάνιες που έχουν υλοποιήσει, καμπάνιες που σε μερικές περιπτώσεις εντυπωσίασαν ακόμη και εμάς με την αποτελεσματικότητά τους.

Διαβάζοντας αυτό μας το άρθρο, ευελπιστούμε πως, θα αποκτήσετε μια πληρέστερη εικόνα για την αγορά SEO στην Ελλάδα.

Αν μέσα από αυτά τα δέκα (10) λεπτά ανάγνωσης αποκτήσετε τη γνώση που θα σας κρατήσει μακριά από τους κακούς «επαγγελματίες» του χώρου, τότε θα έχουμε επιτύχει πλήρως το στόχο μας.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν…


Περιεχόμενα

Τι είναι πραγματικά το SEO;

Μία ερώτηση που «ακούγεται» στην αγορά από τις αρχές του 2000…

Με απλά λόγια, SEO / προώθηση ιστοσελίδων ονομάζεται το σύνολο των διαδικασιών που ακολουθούνται με στόχο την βελτίωση της θέσης πλασαρίσματος μιας ιστοσελίδας σε συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης (κυρίως τη Google).

Αρχικά, θα πρέπει να βρείτε τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά (keywords), που ταιριάζουν στην επαγγελματική σας δραστηριότητα.

Ποια είναι τα κριτήρια επιλεξιμότητας;

Ο τύπος της κίνησης επισκεπτών που θέλετε να κατευθύνετε στην ιστοσελίδα σας και τους χρήστες που επιλέγετε να «στοχεύσετε».

Το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος υλοποίησης μιας καμπάνιας και ποια η καλύτερη μεθοδολογία που θα ακολουθήσετε είναι ερωτήσεις που αποτελούν αντικείμενο εντόνων debates για περίπου δύο δεκαετίες.

Αρκετοί «επαγγελματίες» του χώρου πιστεύουν πως μόνο αυτοί γνωρίζουν την αλάνθαστη μέθοδο, την «κότα με τα χρυσά αυγά» του SEO, μία μέθοδο που (ίσως) δούλεψε στο παρελθόν και θα δουλεύει σίγουρα στο μέλλον, γιατί έτσι θέλουν οι ίδιοι.

Καλό θα ήταν να παραβλέψουμε τις «φαμφάρες» και να δούμε τα πραγματικά κριτήρια που βοηθούν την προώθηση ιστοσελίδων.

Ας ξεκινήσουμε με το On-page SEO, την βαρύνουσα σημασία του οποίου αναγνωρίζει η συντριπτική πλειοψηφία του χώρου.

Με τον όρο On-page SEO περιγράφουμε το σύνολο των ενεργειών που λαμβάνουν χώρα στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης και αφορούν τη σωστή τοποθέτηση των λέξεων – κλειδιών σε αυτήν, τη σωστή ποσόστωσή τους σε σχέση με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, τα meta tags, τα meta descriptions, την καλή δόμηση των υπερσυνδέσμων και των μενού κ.ά.

Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών του On-page SEO, ακολουθεί το Off-page SEO, το «βαρύ πυροβολικό» των υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδων.

Με τον όρο Off-page SEO περιγράφουμε το σύνολο των ενεργειών που θα λάβει χώρα πέρα από τα «τείχη» της ιστοσελίδας σας και θα την βοηθήσουν να ξεχωρίσει μέσα στον παγκόσμιο ιστό του internet.


οδηγός αγοράς seo


To Off-page SEO αφορά τη «διασύνδεση»!

Είναι κοινά αποδεκτό πως, όταν η Google επιλέγει ποιες ιστοσελίδες θα πλασαριστούν ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, ελέγχει τις «διασυνδέσεις» και τις «αλληλεπιδράσεις» που αυτές έχουν στο διαδίκτυο

Για παράδειγμα, αν θέλετε να εμφανίζεστε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για τη λέξη – κλειδί «γυναικεία φορέματα», θα πρέπει να συνδέεστε με άλλες ιστοσελίδες που συζητούν για το αντικείμενο, ενώ αν αναζητείτε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα θα πρέπει να έχετε συνδέσμους από ιστοσελίδες που ασχολούνται εξ’ ολοκλήρου με το αντικείμενο (στην περίπτωσή μας τη γυναικεία μόδα).

Αν μπορείτε δε να αποκτήσετε link στην αρχική σελίδα των παραπάνω ιστότοπων ή το anchor text του link αυτού να αναφέρει «γυναικεία φορέματα», τότε βαδίζετε σε πάρα πολύ σωστή κατεύθυνση.

Αλλά και αυτό χωρά πολύ συζήτηση, μιας και όλα στον χώρο του SEO είναι αρκετά ασαφή.

Η Google φυσικά και δε γνωστοποιεί τον αλγόριθμό που χρησιμοποιεί για το πλασάρισμα των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης, οπότε κάθε στρατηγική για την προώθηση ιστοσελίδων σηκώνει πολύ συζήτηση και έρευνα.

Αυτό όμως δεν είναι δική σας δουλειά, είναι του επαγγελματία που θα επιλέξετε να προσλάβετε για να «τρέξει» την προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Εσείς θα πρέπει να ενδιαφέρεστε μόνο για την κερδοφορία της επιχείρησής σας και να απολαμβάνετε τα αποτελέσματα της σωστής επιλογής συνεργάτη για τις υπηρεσίες SEO.

Προτού όμως καταλήξετε στην επιλογή σας, θα πρέπει να εμβαθύνουμε σε δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του SEO, το White Hat SEO και το Black Hat SEO.


Τι είναι το Black Hat SEO και ποιος ο σκοπός του; Το παρελθόν και το μέλλον.

Μετά την ανακάλυψη πως το SEO βασιζόταν στον αριθμό των διασυνδέσεων της ιστοσελίδας με τρίτους ιστότοπους, η κατάσταση ξέφυγε…

Στην αρχή ήταν μια πάρα πολύ απλή διαδικασία! Δημιουργούνταν λίγα links από μερικές ιστοσελίδες και τα αποτελέσματα έρχονταν από μόνα τους.

Όπως με κάθε επιτυχημένη μέθοδο, έτσι και με αυτή, ο χώρος άρχισε να την εκμεταλλεύεται σε απελπιστικό βαθμό, δημιουργώντας «link farms» και άλλες σκιώδεις τεχνικές.

Στόχος τους ήταν φυσικά να επιτύχουν το υψηλότερο δυνατό πλασάρισμα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτή ήταν η γέννηση του Black Hat SEO.

H Google με τον καιρό έγινε πιο «έξυπνη», ανακαλύπτοντας τρόπους που μπλόκαραν τέτοιες μεθόδους, καθώς και τις ιστοσελίδες που επωφελούνταν από τη χρήση τους.

Αυτό ήταν το έναυσμα μιας μάχης που κρατεί έως και σήμερα…

Οι τεχνικές Black Hat εξελίχθηκαν και διαδόθηκαν ευρέως, με αρκετούς προγραμματιστές να δημιουργούν ειδικό software και «εργαλεία» που είχαν ως σκοπό τη δημιουργία χιλιάδων links ανά ώρα.

Ταυτόχρονα, το White Hat SEO άρχισε να εφαρμόζεται σε ιστοσελίδες με άκρως θετικά αποτελέσματα.

Την ώρα που κάποιοι χρησιμοποιούσαν ειδικά software για να αποκτήσουν spam links, κάποιοι επαγγελματίες του χώρου δημιουργούσαν ποιοτικά links, σε σχετικές με το αντικείμενο της καμπάνιας SEO, απολαμβάνοντας τα ίδια και καλύτερα αποτελέσματα.

Καθώς η Google τιμωρούσε τις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούσαν μη νόμιμες πρακτικές, οι ιστότοποι που υιοθετούσαν White Hat SEO πρακτικές δεν αντιμετώπιζαν κανένα απολύτως πρόβλημα.

Αντιθέτως, συνέχισαν να πλασάρονται στις ψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Όσο όμως βελτιωνόταν ο αλγόριθμός της Google, τόσο εξελίσσονταν και οι τεχνικές Black Hat.

Ερχόμενοι στην σημερινή εποχή, οι τεχνικές Black Hat μιμούνται σε μεγάλο βαθμό τις τεχνικές White Hat… δημιουργώντας ένα νέο είδος, το Grey Hat SEO.

Ενώ οι White Hat τεχνικές στοχεύουν στη δημιουργία ποιοτικών links σε βάθος χρόνου, οι τεχνικές Black Hat / Grey Hat τεχνικές αντιγράφουν τη διαδικασία σε πολλαπλάσια ταχύτητα.

Δημιουργούν δηλαδή διασυνδέσεις που φαινομενικά εμφανίζονται ως ποιοτικές αλλά με προσεκτικότερη ανάλυση / μελέτη εμφανίζουν την spam φύση τους.

Tα τελευταία χρόνια, οι τεχνικές Grey Hat εξελίχθηκαν, και πλέον είναι αρκετά δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος μη ειδικός μία καμπάνια Grey Hat SEO από μία White Hat SEO.

Τα Private Blog Networks (PBNs) αποτελούν τον σημαντικότερο παράγοντα αυτής της δυσκολίας, μιας και οι διασυνδέσεις από αυτά τα δίκτυα είναι πολύ δύσκολο να διαχωριστούν από τις «νόμιμες» ιστοσελίδες.

Η checklist στο τέλος του άρθρου θα σας βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσετε τις διαφορές μεταξύ τεχνικών White Hat και Grey Hat και να διαχωρίσετε τους επαγγελματίες του κλάδου, ανάλογα με το ποιες υιοθετούν.

«Γιατί κάποιος επιχειρηματίας να επιλέξει τεχνικές Black Hat SEO;»

Είναι απόλυτα λογικό να διερωτάστε την παραπάνω ερώτηση…

Επιτρέψτε μας να σας λύσουμε τη απορία χρησιμοποιώντας το διαχρονικό σλόγκαν που επικαλούνται όσοι υιοθετούν τεχνικές Black Hat: «Φθηνά και γρήγορα αποτελέσματα για πρόσκαιρο κέρδος».

Αυτός είναι και ο λόγος που πάντα θα υπάρχει ζήτηση και πρόσφορο έδαφος για τέτοιες υπηρεσίες.

Είναι αυτονόητο πως οι συγκεκριμένες πρακτικές δεν πρέπει να έχουν καμία απολύτως θέση στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας…


Γιατί θα πρέπει να απαιτείτε White Hat SEO για την επιχείρησή σας;

Όταν επιλέγετε τεχνικές White Hat για την προώθηση ιστοσελίδων σας διαλέγετε αποτελέσματα που θα διαρκέσουν στο χρόνο, από έναν επαγγελματία του κλάδου που στοχεύει σε κορυφαίας ποιότητας υπηρεσίες.

Επενδύετε σε έναν ειδικό στις υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδων που θέλει να προσφέρει το καλύτερο, όχι το πιο γρήγορο, το πιο φθηνό κ.ό.κ.

Πρόκειται για επαγγελματίες που είναι διατεθειμένοι να πορευτούν μαζί σας για αρκετά χρόνια, που είναι παθιασμένοι στο να σας προσφέρουν την υψηλότερη ποιοτικά προώθηση ιστοσελίδων και δεν ενδιαφέρονται για αμφιλεγόμενα αποτελέσματα και πρόσκαιρο κέρδος.

Κατά πάσα πιθανότητα, δε θα σας δεχθούν και ως πελάτη αν τα απαιτήσετε από αυτούς…


οδηγός αγοράς seo


Τι απαιτεί μία White Hat καμπάνια SEO;

Το έχουμε ήδη αναφέρει παραπάνω, αλλά ας κάνουμε μια ανακεφαλαίωση:

  • Υψηλής ποιότητα διασύνδεση με ποιοτικές και σχετικές με το αντικείμενο της επιχείρησής σας ιστοσελίδες
  • Αργά και σταθερά αποτελέσματα
  • Αποτελέσματα που θα διαρκέσουν στο χρόνο
  • Αποτελέσματα που δε θα είναι επιβλαβή προς την επιχείρησή σας
  • Εργασία που πραγματοποιείται «χειροκίνητα» και όχι μέσω software
  • Τα κείμενα της καμπάνια συντάσσονται από ικανούς αρθρογράφους / copywriters
  • Δεν χρησιμοποιούνται κείμενα που έχουν δημιουργηθεί μέσω software.


Τι κόστος έχει η προώθηση ιστοσελίδων;

Ας μην κοροϊδευόμαστε, οι τεχνικές White Hat για μία άρτια προώθηση ιστοσελίδων είναι ακριβές…

Θα πρέπει όμως να αντιληφθείτε τι ακριβώς αγοράζετε: έναν επαγγελματία του χώρου, ικανό να προσελκύσει στην ιστοσελίδα σας «στοχευμένους» χρήστες.

Χρήστες δηλαδή που ενδιαφέρονται για την ευρύτερη εμπορική σας δραστηριότητα και δύναται να μετατραπούν εύκολα σε πελάτες σας.

Για να το θέσουμε όσο πιο απλά γίνεται, αξίζει τα χρήματα που θα επενδύσετε!

Είναι περίεργο (και ορισμένες φορές αστείο) που αρκετοί επιχειρηματίες πιστεύουν πως αυτή η μορφή marketing θα είναι φθηνή, μιας και είναι «digital».

Μας εντυπωσιάζει το γεγονός πως πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να μην ασχολούνται σχεδόν καθόλου με το διαδικτυακό κομμάτι της επιχείρησής τους, τόσο σε χρήμα όσο και σε εργασία.

Την ίδια στιγμή επενδύουν χιλιάδες ευρώ σε offline καμπάνιες, που δεν αποδίδουν το ίδιο και ενίοτε φέρνουν και αρνητικά αποτελέσματα.

Οι White Hat SEO επαγγελματίες αμείβονται συνήθως σε μηνιαία βάση, με τη μικρότερη σύμβαση παροχής υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδων να είναι διάρκειας έξι (6) μηνών.

Το ελάχιστον που θα πρέπει να αναμένετε από άποψη κόστους είναι ένα ποσό ανάμεσα στα 1.000€ με 2.000€ ανά μήνα.

Το παραπάνω ποσό αφορά καμπάνιες για λέξεις – κλειδιά χαμηλού ανταγωνισμού, με το κόστος να ανέρχεται σε ποσά από 3.000€ έως 10.000€ ανά μήνα, σε λέξεις – κλειδιά υψηλής δυσκολίας.

Τονίζουμε ξανά πως οι καμπάνιες SEO προσελκύουν στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας χιλιάδες χρήστες, που ενδιαφέρονται για το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας και είναι πολύ πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες σας.

Μην σας αποθαρρύνουν τα κόστη που αναφέραμε παραπάνω…

Η πραγματικότητα είναι πως το αντίτιμο που καλείστε να επενδύσετε σε μία υπηρεσία παροχής υπηρεσιών για προώθηση ιστοσελίδων διαμορφώνεται από τη δυσκολία των λέξεων – κλειδιών, των στόχων και της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείστε.

Αυτό που πρέπει να σας «μείνει» στη σκέψη σας είναι πως το ελάχιστον ποσό που θα πρέπει να επενδύσετε, θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 1.000€ με 2.000€ ανά μήνα.


Γιατί η White Hat προώθηση ιστοσελίδων είναι ακριβή;

Πιθανότατα θα αναρωτιέστε γιατί το White Hat SEO είναι τόσο ακριβό.

Σίγουρα θα έχετε δει αντίστοιχες υπηρεσίες με κόστος μερικές εκατοντάδες ευρώ…

Για να το εκλαϊκεύσουμε: Το White Hat SEO είναι ακριβό γιατί τα «συστατικά» που απαιτεί είναι ακριβά!

Θέλετε κάτι πιο οικονομικό; Για να δούμε την αυτοματοποιημένη μέθοδο:

  • Κείμενα από ειδικό software: 10€
  • Δημιουργία αυτόματων links μέσω ειδικού software: 30€

Με κόστος 40€ θα σας πουλήσουν αυτή την υπηρεσία στα 100€ περίπου. Ένα λογικό κόστος σύμφωνα με τα δικά σας δεδομένα, σωστά;

Θα συμφωνήσουμε… Είναι ένα απόλυτα ρεαλιστικό αντίτιμο για αγορά Black Hat υπηρεσιών SEO!

Θα το επαναλάβουμε και πάλι για να γίνει απόλυτα κατανοητό πως το Black Hat SEO απευθύνεται σε αυτούς που επιθυμούν να κερδίσουν γρήγορα μερικά χρήματα, να «κάψουν» την ιστοσελίδα τους και μετά να φτιάξουν μία νέα και να ξεκινήσουν με τον ίδιο τρόπο, πάλι από την αρχή.

Πόσο εύκολα θα κάνατε και εσείς το ίδιο, διακινδυνεύοντας την επωνυμία και το brand της επιχείρησής σας;

Ας δούμε όμως και τι ακριβώς πληρώνετε σε μία White Hat SEO καμπάνια:

Περιεχόμενο

Ένα μεγάλο κομμάτι του προϋπολογισμού δαπανάται στη δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου, που στόχο έχει να φιλοξενήσει σε καίρια σημεία του τα links προς την ιστοσελίδα σας και να σας «στείλει» χρήστες.

Το ποιοτικό περιεχόμενο δεν είναι φθηνό…

Στο Black Hat SEO παράδειγμα μπορείτε να δείτε πως με 100€ θα μπορούσατε να δημιουργήσετε 10 κείμενα.

Στο White Hat SEO με το ίδιο ποσό θα μπορούσατε να δημιουργήσετε δύο (2) με τρία (3) το πολύ κείμενα.

Αντιλαμβάνεστε γιατί το παραπάνω κόστος;

Press Releases

Μία καμπάνια White Hat SEO συνοδεύεται αρκετά συχνά και με ένα αντίστοιχο δελτίο τύπου (press release).

Το κόστος που απαιτείται για τη συγγραφή του, καθώς και την δημοσίευση αυτού στις πιο σημαντικές ιστοσελίδες online media, ανέρχεται σε εκατοντάδες ευρώ.

Συνεργασίες με τους κορυφαίους του χώρου

Οι δημοσιεύσεις στους κορυφαίους ιστότοπους του διαδικτύου είναι ακόμη ένα μεγάλο τμήμα του White Hat SEO.

Πέρα των δημοσιεύσεων, μεγάλο κόστος έχει και η αποκλειστικότητα, μιας και πληρώνετε για πρόσβαση σε μεγάλες ιστοσελίδες, που ο ανταγωνισμός σας δεν μπορεί να αποκτήσει.


Πόσο καιρό θα χρειαστεί να πληρώνετε μέχρι να δείτε τα πρώτα αποτελέσματα;

Μία αρκετά περίπλοκη ερώτηση…

Τα αποτελέσματα βασίζονται σε πάρα πολλούς παράγοντες, που αλλάζουν ανάλογα με την αγορά που απευθύνεστε και την καμπάνια που θα ακολουθήσετε.

Αν επιθυμείτε μια απάντηση «στα γρήγορα» θα σας λέγαμε πως τα πρώτα ορατά αποτελέσματα μιας White Hat SEO καμπάνια θα ήταν ορατά σε ένα χρονικό διάστημα μεταξύ τεσσάρων (4) και οκτώ (8) μηνών.

Ο στόχος είναι να «δομήσετε» τη δημοφιλία της ιστοσελίδας σας σε βάθος χρόνου, με φυσικό τρόπο.

Η συμβουλή που δίνουμε σε όσους πελάτες μας τονίζουν πως θέλουν αποτέλεσμα εντός του πρώτου τριμήνου, είναι να μείνουν μακριά και να μην ασχοληθούν με τις καμπάνιες SEO.

Απ’ όσα έχουμε γράψει έως τώρα, μπορείτε εύκολα να αντιληφθείτε τους τρόπους που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε για να τους ικανοποιήσουμε.

Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν είναι φυσικό για μια ιστοσελίδα να ανέβει στις κορυφαίες θέσεις τόσο γρήγορα και η διαδικασία που θα ακολουθηθεί είναι σίγουρο πως τελικά θα την βλάψει.


Τι συμβαίνει μετά την κατάκτηση των στόχων μίας καμπάνιας SEO;

Κάθε σοβαρός επαγγελματίας θα έχει καταρτήσει ένα πλάνο που πρέπει να ακολουθηθεί αφού επιτευχθούν οι στόχοι που έχετε από κοινού θέσει, μία καμπάνια συντήρησης όπως συνηθίζεται να την αποκαλούν στην προώθηση ιστοσελίδων.

Αντικείμενό της είναι η διατήρηση των αποτελεσμάτων της White Hat καμπάνιας.

Αυτό το στάδιο δε συναντάται ως στάδιο στις τεχνικές Black Hat SEO, μιας και οι ιστοσελίδες που «τρέχουν» αυτές τις καμπάνιες δεν συνηθίζεται να υπάρχουν στο «χάρτη» του παγκόσμιο ιστού μέχρι τότε.

Σε μία καμπάνια συντήρησης θα καταβάλετε (σε μηνιαία βάση) ένα μέρος του αρχικού κόστους, μιας και η περισσότερη εργασία έχει ήδη πραγματοποιηθεί.

Ο λόγος ύπαρξής της είναι για να «δείχνει» στις μηχανές αναζήτησης πως η ιστοσελίδα σας παραμένει ενεργή και δίκαια βρίσκεται στη θέση που την κατατάσσουν.

Στα μάτια της Google δεν υπάρχει χειρότερο σημάδια από ένα ανενεργό ιστότοπο, ο οποίος το προηγούμενο διάστημα ήταν πολύ «ενεργός», έφτασε στις υψηλότερες θέσεις κατάταξης και μετά «σίγασε».


οδηγός αγοράς seo


Σε ποιες εταιρίες θα πρέπει να απευθυνθείτε (Checklist);

Υπάρχουν πολλές εταιρίες που έχουν αποδείξει την αξία τους στο χώρο της παροχής υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδων, που κατέχουν αποδεδειγμένα τη γνώση να δημιουργούν προστιθέμενη αξία στην επένδυσή σας.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν εκατοντάδες που θα προσφέρουν το αντίθετο! Θα «κατασπαράξουν» τον χρηματικό προϋπολογισμό σας, προσφέροντάς σας αμφιβόλου ποιότητας υπηρεσίες.

Πως λοιπόν μπορείτε να γλυτώσετε από αυτές; Διαβάστε παρακάτω τις ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας πρώτού προσλάβετε μία εταιρία του χώρου:

Σας προτείνουν άμεσα μια τιμή ή ερευνούν πρώτα την αγορά στην οποία δραστηριοποιήστε και τις ανάγκες που έχετε;

Αν ρωτήσετε για το κόστος που θα απαιτηθεί και λάβετε άμεσα απάντηση… φύγετε γρήγορα! Δεν είναι λογικό για μια εταιρία να μπορεί να κοστολογήσει άμεσα μία καμπάνια SEO.

Απαιτείται ενδελεχής έρευνα αγοράς και εύρεση/αξιολόγηση λέξεων – κλειδιών για να μπορέσει ένας επαγγελματίας παροχής υπηρεσιών SEO να εκτιμήσει το κόστος μιας καμπάνιας.

Μία εκτίμηση εύρους τιμής είναι λογική, αλλά σε περίπτωση που λάβετε ακριβές ποσό, τότε καλό θα ήταν να ολοκληρώσετε τη συνάντηση και να μην έρθετε ξανά σε επικοινωνία μαζί τους.

Έχουν ερευνήσει την αγορά;

Κινδυνεύοντας να γίνουμε γραφικοί θα επαναλάβουμε πάλι πως απαιτείται χρόνος για να μπορέσει μία εταιρία να ερευνήσει της ανάγκες της επιχείρησής σας.

Αν λάβετε γρήγορα πρόταση σχεδιασμού καμπάνιας SEO, τότε θα έχετε να κάνετε με έναν επαγγελματία που είναι της άποψης «μία μεθοδολογία για οποιοδήποτε κλάδο της αγοράς».

Σας συμβουλεύουμε να μείνετε μακριά από τέτοιους «επαγγελματίες»!

Η καμπάνια που σας πρότειναν καλύπτει τις δικές σας ανάγκες και επιθυμίες;

Είναι η εταιρία παροχής υπηρεσιών SEO διατεθειμένη να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα; Να καταλάβει γιατί θέλετε να πλασαριστείτε ψηλά σε συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά;

Οι σωστοί επαγγελματίες θα φροντίσουν να αντιληφθούν τι ακριβώς εμπορεύεστε (προϊόν ή υπηρεσία) και θα προσπαθήσουν να σας προσφέρουν επισκεψιμότητα που δείχνει ενδιαφέρον για την επιχείρησή σας, αυξάνοντας το ποσοστό μετατροπής αυτής σε πελάτες.

Αναφέρουν το On-Site SEO και τυχόν αλλαγές που χρειάζεται η ιστοσελίδα σας;

Αν δεν δείξουν ενδιαφέρον για την ιστοσελίδα σας και αναφερθούν μόνο σε εξωτερικούς παράγοντες, τότε δε γνωρίζουν το αντικείμενο, μιας και η βλετιστοποοίηση On-site είναι από τα βασικά δομικά στοιχεία μίας καμπάνιας SEO.

Σας τάζουν «λαγούς με πετραχήλια»;

Να είστε πολύ επιφυλακτικοί όταν σας υπόσχονται αποτελέσματα που φαίνονται πολύ καλά για να είναι αληθινά. Αξιολογήστε την πρότασή τους με ιδιαίτερη προσοχή.

Είναι το διάστημα υλοποίησης της καμπάνιας πολύ σύντομο;

Σε περίπτωση που το χρονικό πλαίσιο υλοποίησης είναι σύντομο, θα πρέπει να το σας δημιουργηθούν δεύτερες σκέψεις.

Κατά πάσα πιθανότητα η εν λόγω εταιρία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τεχνικές που δεν αρμόζουν στην εταιρία σας ή απλά σας λένε ψέματα.

Έχουν πλάνο για το πώς θα κινηθούν μετά την επίτευξη των στόχων σας;

Πρέπει να αντιληφθείτε το πώς σας αντιμετωπίζουν ως πελάτη τους. Έχουν στόχο τη μακροχρόνια συνεργασία μαζί σας;

Σας ανέφεραν το πλάνο τους για τι θα ακολουθήσει μετά την κατάκτηση των στόχων σας; Αν όχι, τότε ίσως δεν αναζητούν μακροχρόνιες συνεργασίες ή δε το σκέφτηκαν.

Και οι δύο παραπάνω λόγοι είναι σημάδι πως δε θα έπρεπε να συνεργαστείτε μαζί τους.

Είναι μυστικοπαθείς όταν τους ρωτάτε για τις καμπάνιες τους και τη μεθοδολογία τους;

Να θεωρήσετε απόλυτα λογικό το ενδεχόμενο να μην σας αποκαλυφθεί πλήρως ο τρόπους υλοποίησης και η μεθοδολογία που θα χρησιμοποιήσει μία εταιρία παροχής υπηρεσιών SEO στην καμπάνια σας.

Παρόλα αυτά, μπορούν να απαντήσουν, έως ένα σημείο, στο τι θα πρέπει να περιμένετε από αυτούς.

Είναι πραγματική επιχείρηση; Έχουν νόμιμη έναρξη και έδρα; Είναι εύκολη η επικοινωνία μαζί τους;

Ως νόμιμος επιχειρηματίας θα θέλετε να συνεργάζεστε με αντίστοιχα νόμιμες εταιρίες. Οφείλετε να τους ψάξετε στο Google, ώστε να έχετε καλύτερη εικόνα σχετικά με ποιους θα συνεργαστείτε.

Δώστε μεγάλη βάση στην τηλεφωνική επικοινωνία!

Σας ζητούν να υπογράψετε σύμβαση;

Η μη ύπαρξη σύμβασης είναι πάρα πολύ περίεργη. Μια νόμιμη επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί με δεσμευτικά συμβόλαια, τόσο για τη δική της προστασία, όσο και για την προστασία του πελάτη της.

Μείνετε μακριά…

Βάζουν «φρένο» στις απαιτήσεις σας αν αυτές είναι εξωπραγματικές;

Μια σοβαρή εταιρία δε θα υπογράψει μαζί σας και δε θα σας αναλάβει αν ζητάτε την «Άρτα και τα Γιάννενα» από αυτήν.

Αποφύγετε κάθε εταιρία που λέει ναι σε κάθε σας απαίτηση. Το μόνο που προσπαθεί είναι να υπογράψετε μαζί της…

Έχουν ρεαλιστικό τιμοκατάλογο;

Όπως σας αναλύσαμε και προηγουμένως, το κόστος μίας White Hat SEO καμπάνιας ανέρχεται στο ποσό των 1.000€ ανά μήνα.

Αν η τιμή που σας προταθεί είναι 400€ με 500€ ανά μήνα, θα πρέπει να αναρωτηθείτε αν απομένει καθόλου κέρδος…

Θα σας δώσουμε εμείς την απάντηση: Φυσικά και τους μένει, απλά θα κάνουν κάποιες «παραχωρήσεις» στην ποιότητα των υπηρεσιών για την προώθηση ιστοσελίδων!


Συμπέρασμα

Φτάσατε στο τέλος του οδηγού μας σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων για την επιχείρησή σας.

Ελπίζουμε να τον βρήκατε χρήσιμο και να αποκτήσατε μία πληρέστερη εικόνα του αχανή κόσμου της παροχής υπηρεσιών SEO.

Κλείνοντας, αν μας ρωτούσατε τι θα θέλαμε να σας μείνει από αυτό το κείμενο θα ήταν πως πρέπει να ερευνήσετε πολύ πριν πάρετε την απόφαση να εμπιστευθείτε μια εταιρία του χώρου για SEO.

Ακόμη, αν δεν μπορείτε να επενδύσετε τα ποσά που απαιτούνται για μια σωστά δομημένη και White Hat καμπάνια SEO, καλύτερα να το αποφύγετε.

Περισσότερο κακό θα σας κάνει παρά καλό…

Η QUESTIT είναι πάντα στη διάθεσή σας, για να σας εφοδιάσει τις απαντήσεις που αναζητείτε στον χώρο του search engine optimization.

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Εγγραφή στο Newsletter

Εάν θέλετε να λαμβάνετε όλα τα πρόσφατα άρθρα, με συμβουλές και οδηγούς για το χώρο του digital marketing, συμπληρώστε το email σας στην παρακάτω φόρμα.