Η νέα «τρέλα» του Pokemon GO και οι προοπτικές που δημιουργεί στο marketing

Η νέα «τρέλα» του Pokemon GO και οι προοπτικές που δημιουργεί στο marketing

Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε, ο κόσμος δεν έχει σταματήσει να μιλάει για τη νέα εφαρμογή της Niantic, το Pokemon GO.

Αν και διαθέσιμη για μόλις μία εβδομάδα, το Pokemon GO έχει καταφέρει να γίνει το πιο δημοφιλές mobile game όλων των εποχών. Έχει ξεπεράσει πασίγνωστες εφαρμογές στο δείκτη ημερήσιων ενεργών χρηστών, όπως το Twitter, καθώς και σε χρόνο καθημερινής παραμονής του χρήστη στην εφαρμογή , όπως το Whatsapp και το Snapchat.

Αλλά και στη χώρα μας το φαινόμενο Pokemon GO έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις. Χαρακτηριστικό της «τρέλας» που έχει πιάσει τους επίδοξους Έλληνες εκπαιδευτές είναι το «κρέμασμα» των servers του παιχνιδιού την ημέρα της επίσημης κυκλοφορίας του στη χώρα μας.

Ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι το AR (augmented reality) στοιχείο, το οποίο απαιτεί από τους παίκτες να κυκλοφορήσουν στον πραγματικό κόσμο, να εξερευνήσουν και να πιάσουν μικρά τέρατα που ονομάζονται Pokemon. Αν έχετε παρατηρήσει κάποια στιγμή δίπλα σας παρέες, είτε από έφηβους είτε από ενήλικες, να περπατούν κοιτώντας τα κινητά τους, το πιθανότερο είναι να κυνηγούν Pokemon.

Σίγουρα θα έχετε διαβάσει στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για αστεία περιστατικά που σχετίζονται, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, με το εν λόγω παιχνίδι. Αυτό που ίσως κάποιοι δεν έχουν σκεφθεί είναι οι δυνατότητες που προσφέρει εν λόγω hype στο χώρο του marketing.

Η Niantic έχει ήδη αναφέρει πως θα προσφέρει sponsored content του παιχνιδιού στο μέλλον. Μέχρι τότε, ποιους τρόπους θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί μία επιχείρηση για να αυξήσει την προβολή ή/και τα κέρδη της;

1. Αξιοποιήστε την ύπαρξη τυχόν Pokestop δίπλα στην επιχείρησή σας

Ένα από τα στοιχεία του παιχνιδιού είναι η δυνατότητα του να πηγαίνει ο παίκτης σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και να κερδίζει διάφορα bonuses. Τα μέρη αυτά ονομάζονται Pokestops. Συνήθως πρόκειται για αγάλματα, μνημεία, εκκλησίες, πλατείες κ.ά., μέρη που συγκεντρώνουν πολύ κόσμο.

Για να δείτε αν η επιχείρησή σας είναι κοντά σε ένα Pokestop, κατεβάστε την εφαρμογή (είναι δωρεάν) και ανοίξτε το χάρτη του παιχνιδιού.

Σε περίπτωση που η επιχείρησή σας βρίσκεται κοντά σε ένα τέτοιο Pokestop είστε πολύ τυχεροί. Ο κόσμος που παίζει το παιχνίδι θα περνάει και θα κάθεται στο εν λόγω σημείο με τις ώρες, μιας και το Pokestop δίνει τα bonuses ανά πεντάλεπτο.

2. Χρησιμοποιείστε τα lure modules

Το Pokemon Go έχει το δικό του συνάλλαγμα, τα “Pokecoins”, που μπορεί να αγοράσει ο οποιοσδήποτε πληρώνοντας πραγματικά χρήματα μέσα από την εφαρμογή.

Ξοδεύοντας 100 “Pokecoins” μπορείτε να αγοράσετε ένα Lure Module. Τα Lure Modules χρησιμεύουν στο να αυξάνουν για περίπου 30 λεπτά τις πιθανότητες εμφάνισης άγριων Pokemon στην περιοχή που έχει αυτό ενεργοποιηθεί, δηλαδή στην επιχείρησή σας.

Με τις ισχύουσες τιμές, τα 100 “Pokecoins” κοστίζουν €0.99, ενώ υπάρχουν και εκπτώσεις για αγορές μεγαλύτερης ποσότητας π.χ. 14500 “Pokecoins” για €99.00. Πρόκειται για μία επένδυση που θα σας επιτρέψει να αυξήσετε το ρυθμό εμφάνισης των Pokemon για περίπου 72.5 ώρες (χρησιμοποιώντας τα lure modules των οκτώ ωρών).

72.5 ώρες σημαίνουν πως η επιχείρησή σας θα είναι must προορισμός για τους παίκτες Pokemon GO για περίπου 9 ημέρες (σε 8ωρη καθημερινή βάση).

3. Διαλέξτε μία από τις ομάδες

Το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτές να επιλέξουν μία από τις τρεις διαθέσιμες ομάδες: Κόκκινη ομάδα (Team Valor), Μπλε ομάδα (Team Mystic) και Κίτρινη Ομάδα (Team Instinct).

Σκοπός των ομάδων είναι να διαγωνίζονται μεταξύ τους για την κατάκτηση “Pokemon Gyms”.

Η επιχείρησή σας μπορεί να επιλέξει την ομάδα με την μεγαλύτερη απήχηση στην περιοχή (ή και όλες) και να προσφέρει κάποια έκπτωση στις υπηρεσίες της.

Εάν υπάρχουν εργαζόμενοι στην επιχείρηση σας που παίζουν Pokemon GO, θα μπορούσατε να τους οργανώσετε στην ίδια ομάδα και να καταλάβετε το πιο κοντινό σε εσάς “Pokemon Gym”, προκαλώντας ταυτόχρονα τους πελάτες σας να σας κερδίσουν και να το πάρουν υπό τον έλεγχό τους.

Ο υγιείς και φιλικός ανταγωνισμός είναι σίγουρο πως θα τους αναγκάσει να επιστρέψουν…

4. Προωθείστε τα “Pokemon” σας

Ακόμη και αν δεν θέλετε να ασχοληθείτε με το Pokemon GO, θα πρέπει να έχετε μία συσκευή που θα μπορεί κάποιος εργαζόμενός σας να παρακολουθεί το παιχνίδι, μιας και τα Pokemon εμφανίζονται τυχαία σε κάθε πιθανή τοποθεσία.

Με το που εμφανιστεί ένα Pokemon στην επιχείρησή σας, χρησιμοποιείστε τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε για την προώθησή σας (Twitter, Facebook, Instagram), ώστε να ενημερώσετε τους ακολούθους σας πως ένα Pokemon τριγυρνά στα «μέρη» σας.

Αυτές είναι μερικές ενδεικτικές ιδέες για το πώς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το ντόρο του Pokemon GO. Σίγουρα θα υπάρξουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες marketing καθώς το παιχνίδι θα ωριμάζει όλο και περισσότερο.

Μοιραστείτε τη δημοσίευση